Civic R-Type |
|
Civic R-TypeSportowa Honda Civic R-Type została przedstawiona z niewielkim opóźnieniem w stosunku do niesportowej odmiany. Wcześniej na europejskim rynku oznaczenie Type-R miały jedynie Honda Accord i Honda Integra. Honda Civic Racing Type jest oczywiście autem sportowym wyposażonym w fabrycznie montowane spojlery zarówno z przodu jak i z tyłu. Wyposażone jest też w specjalne nakładki progowe oraz 17-calowe alufelgi. Zawieszenie jest na tyle obniżone, że nie pozostawia wątpliwości jeśli chodzi o charakter auta. We wnętrzu Honda Civic Type-R jest także bardzo widocznie sportowa - specjalnie wyprofilowane fotele, czerwone obszycie, tytanowe wstawki, białe tarcze zegarów. Jedynie nietypowo jak na auto sportowe umieszczony jest lewarek sześciobiegowej skrzyni - nie w podłodze, lecz w dolnej części konsoli. Silnik 2.0 i-VTEC ma moc 200 KM( przy 7400 obr./min.). Honda Civic Type-R przyspiesza dzięki niemu od 0 do 100 km/h w 6.8 sek. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Bezpośrednia konkurencja niekoniecznie "chowa się" ale nie jest na pewno dużo lepsza. Standardowe wyposażenie obejmuje 2 airbagi, ABS, EBD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, centralny zamek. Opcjonalnie można zamówić klimatyzację. Jedyna trzydrzwiowa wersja dostępna na polskim rynku kosztowała 100.000PLN. Auto przy masie nieco większej niż 1.2 tony spala średnio 8.9 l paliwa na 100 kilometrów. Źródło:www.moto.trojmiasto.pl |